5 spôsobov, ako zlepšiť svoju komunikáciu s klientmi

Zo všetkých možných vecí, ktoré sa dajú v podnikaní zlepšovať, je komunikácia jedna z najdôležitejších.

Chcete mať s klientom otvorenú a plodnú debatu? Musíte komunikovať.

Chcete, aby vám pravdivo odpovedal na všetky vaše otázky? Musíte komunikovať.

Chcete, aby počúval vaše rady a chcel znova a znova využívať vaše služby? Musíte komunikovať.

Komunikácia je v podnikaní základom dobrých výsledkov.

V tomto článku som pre vás pripravil 5 spôsobov, ako môžete zlepšiť svoju komunikáciu s klientmi a získať tak lepšie výsledky.

1. Úsmev

Ja viem, že to možno znie banálne, ale boli by ste prekvapený, akú silu zohráva vo vytváraní vzťahu s klientom úsmev.

My všetci máme prirodzene radšej ľudí, ktorým sa na tvári vyčarí úprimný úsmev, než ľudí, ktorí sa mračia. Úsmev je nákazlivý.

V komunikácii dokáže navodiť dobrú energiu a pohodu. A to je skvelý začiatok.

Spomeňte si na situáciu, kedy sa niekto usmial na vás a vy ste to nečakali. Možno to bola predavačka v obchode alebo možno obyčajný človek, ktorý išiel oproti vám na ulici. A vy ste sa usmiali naspäť. Prebehlo tam určité spojenie.

To je sila úsmevu.

Usmievajte sa a usmievajte sa na ľudí často.

2. Príďte pripravený

Ale nemôže to zostať len pri úsmeve však. Klienti od vás očakávajú určité vedomosti a určité znalosti.

Preto je veľmi dôležité, aby ste do komunikácií s klientmi chodili pripravený.

Aj vy určite viete vycítiť, kedy človek vie o čom hovorí a je znalý – keď rozpráva, ide z neho istota. Rovnako to vie vycítiť aj klient.

Čo znamená chodiť za klientmi pripravený?

Znamená to, že viete o čom rozprávate. Poznáte svoje služby a produkty. Viete, kedy sa ktorý hodí a prečo. A aké iné riešenia sú pre klienta vhodné. A viete mu to logicky vysvetliť.

Neznamená to, že musíte vedieť všetko, pretože nikto nevie všetko, ale znamená to, že aspoň viete, kde informácie, ktoré potrebujete, viete nájsť.

„Toto vám ešte prezistím“ je úplne normálna veta. No neustále vzdelávanie sa o dostupných produktoch a možnostiach je kľúčové. Aktualizovanie svojich vedomostí, sledovanie toho, čo sa na trhu mení a ako to ovplyvňuje vašich klientov je kľúčové tiež.

3. Kontrolujte svoje emócie

Na svojich prvých koučovacích tréningoch, ktorými som si prechádzal, nás učili jednu vec. A to, že najdôležitejších 10 minút koučovania prebieha 10 minút predtým, ako začne sedenie.

Pretože práve to je 10 minút, kedy má kouč šancu sa mentálne a emočne pripraviť a naladiť do super stavu.  A keď kouč príde na stretnutie v pohode, pozitívne naladený a pripravený pomáhať, stretnutie dopadne výborne.

Rovnako to platí aj v iných odvetviach. Možno máte blbý deň alebo týždeň, ste unaháňaný a niekto vás nahneval, ale prenášať to na klienta je zbytočné.

Namiesto toho si dajte 10 minút pred svojím stretnutím pauzu, zhlboka sa nadýchnite a počkajte, kým vás zase naplní pohoda, dobrá nálada a pozitívny prístup. Kým ste opäť naladený pomáhať.

A potom začnite komunikovať s klientom. Uvidíte, ako to pozitívne ovplyvní vašu komunikáciu a vzťah, ktorý si budete schopný s klientom vybudovať.

4. Počúvajte pre hodnoty

Rozprávanie je jedna vec. Tá jednoduchšia. Počúvanie, to je už druhá vec.

A pri komunikácii s klientom veľmi dôležitá. Každý z nás je rád, keď je vypočutý, keď je vidieť,  že nás ľudia počúvajú.

Nepočúvajte ľudí len tak. Jedným uchom dnu, druhým von. Počúvajte, čo vám hovoria. Počúvajte pre ich hodnoty. Čo je pre nich naozaj dôležité.

Ľudia prirodzene rozprávajú viac o veciach, ktoré sú pre nich dôležité.

Ak napríklad žena rozpráva o svojej rodine a rodinných zážitkoch, môžete si byť istý, že rodina je pre ňu dôležitá. A keď na to, čo je dôležité pre túto ženu, napojíte svoju službu a vhodné produkty, bude vás viac počúvať. Viete rozprávať v jazyku hodnôt tejto ženy.

Povedzme, že ponúkate poistenie a investovanie. Určite chcete spomenúť, aké výhody pre jej rodinu bude mať poistenie a investovanie.

Ak niekto rozpráva o svojej práci a kariére, určite chcete spomenúť, aké výhody bude mať poistenie a investovanie pre jeho prácu alebo kariéru.

Takže počúvanie hodnôt druhých ľudí je v komunikácii veľmi dôležité, pretože vám to umožňuje zlepšiť vašu komunikáciu a rozprávať v jazyku hodnôt druhých.

5. Zaviažte sa k zlepšovaniu

Posledná vec, ktorá zaručene zlepší vašu komunikáciu s klientmi, je zaviazanie sa k neustálemu zlepšovaniu.

Zaviažte sa k zlepšovaniu zručností, k objavovaniu nových spôsobov, ako lepšie komunikovať s vašimi klientmi, k lepšej prezentácii svojich služieb a produktov a pomaly, ale isto, vaša komunikácia bude lepšia. A s ňou prídu ešte lepšie výsledky.

Uistite sa, že si každý týždeň nájdete čas na neustále zlepšovanie sa. Malými krokmi sa dajú dosiahnuť veľké výsledky. Všetko sa vám to vráti v podobe väčšieho množstva klientov a väčšieho množstva odporúčaní.

Chcete s tým pomôcť? Pozrite sa na moju najnovšiu sériu prednášok a vyberte si tú, ktorá vám vyhovuje najviac. Všetko sú to pokročilé prednášky, ktoré vám prinesú želané výsledky.

Pozrite si všetky dostupné prednášky tu